Uutiset 2023

6.11.2023 16.44

Iloa ja rauhaa tuova Jouluradio kuuluu jouluun

Jouluradio tuo kuuntelijoilleen joulun rauhaa ja iloa. Jouluradioperheessä on pääkanavan lisäksi seitsemän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta verkkokanavaa. Jouluradio soi marraskuun alusta aina loppiaiseen saakka.

Jouluradio on monella tapaa uudistunut

Punainen jouluradio.

Jouluradion tärkeänä tehtävänä on ylläpitää joulumusiikkikulttuuria, ja pääkanavan musiikkikattaus tulee olemaan tänä vuonna laajempi ja monipuolisempi kuin aiemmin, syyskuussa Jouluradion musiikkipäällikkönä aloittanut Joni Hartikainen kertoo.

Jouluradion musiikkikirjastossa on noin 6000 kappaletta.

—   Pidän huolen siitä, että kuulija löytää kanavalta omat suosikkinsa, mutta myös uusia tuttavuuksia, Hartikainen sanoo.

Tulevalla kaudella kanavaperhettä on uudistettu. Kanavamäärää on tiivistetty kymmenestä kahdeksaan. Verkossa soivat tällä kaudella pääkanavan lisäksi Kauneimmat Joululaulut, Klassinen joulu, Happy Holidays, Lasten jouluradio, Rouhea joulu, Popjoulu ja Julradion. Uutuutena on upbeat pop-musiikkia soittava Popjoulu -teemakanava.

Jouluradio on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntien lahja kuuntelijoille ja sen mahdollistavat seurakunnat ympäri Suomen.

Jouluradio Tampereella

•  Tampere, 106,4 MHz
  • Kaapeliverkossa: 104,5 MHz (Elisa), 107,9 MHz (Telia)

Verkossa osoitteessa jouluradio.fi soi alkuperäisen Jouluradion  lisäksi seitsemän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta kanavaa.