Uutiset 2023

1.12.2023 11.00

Joulun odotus alkaa – lapsiperheille paljon tapahtumia

Ensimmäisestä adventista alkaa joulun odotus. Tänä vuonna ensimmäistä adventtia vietetään sunnuntaina 3. joulukuuta. Samalla Lasten katedraali Finlaysonin kirkolla siirtyy jouluajan aukioloihin.

Lapsiperheille järjestetään joulun aikaan Tampereen seurakunnissa paljon tapahtumia: aattohartauksia ja erityisesti lapsille tarkoitettuja Kauneimmat Joululaulut -tapahtumia. Aitolahden kirkossa on joulupäivänä lapsille sopiva näytelmämessu. Joulunpyhien jälkeen kokoonnutaan Aleksanterin kirkon perinteiseen Enkelikirkkoon.

Joulukuusessa roikkuu karuselli-hevonen joulukoriste.
Joulun odotus alkaa ensimmäisestä adventista. Kuva: Tuula Vartiainen

Lasten Hoosianna – adventtihartaus
Messukylän kirkko su 3.12.2023 klo 18

Jouluvaellus
Lielahden kirkko la 9.12. klo 13, 14, 15 ja 16 sekä su 10.12. klo 13, 14, 15 ja 16
Tervetuloa matkalle mukaan Nasaretista Betlehemiin ensimmäisen joulun tapahtumiin. Vaellus on kirkon sisällä ja se sopii kaikenikäisille. Sisäänkäynti kirkon takapihalta. Vaelluksen kesto n. 30 minuuttia. Tulethan paikalle hyvissä ajoin ennen esitystä.

Lasten Kauneimmat joululaulut
Lasten katedraali, Finlaysonin kirkko la 16.12. klo 10, 12, 14 ja 15.30
Tule kanssamme laulamaan Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut -vihosta lasten lempparibiisit. Neljä samansisältöistä hetkeä ja mukana Sivupersoona Oy:n tukiviittojat.

Kaikki Tampereen Lasten Kauneimmat joululaulut -tapahtumat.

Perheiden aattohartaudet
Lasten katedraali, Finlaysonin kirkko su 24.12. klo 13.30 ja 15

Jouluaaton kirkkohetki
Tesoman kirkko 24.12.2023 klo 15
Adventtikynttilöiden sytyttäminen, joulunkertomus, joululauluja.

Joulupäivän näytelmämessu
Aitolahden kirkko ma 25.12.2023 klo 11
Joulupäivän perhemessun evankeliumi eli tuttu kertomus Jeesuksen syntymästä nähdään ja kuullaan näytelmän muodossa. Rooleissa on seurakuntalaisia ja työntekijöitä.

Enkelikirkko
Aleksanterin kirkko to 28.12.2023 klo 18–19
Tänä vuonna MLL:n Hämeen piirin Enkelikirkon ensimmäisestä kerrasta on kulutut 70 vuotta. Enkelikirkon alussa kirkkoväki voi sisään tultuaan käydä sytyttämässä kirkossa jaettavat kynttilät alttarilla. Ohjelma alkaa virrellä ”Nyt sytytämme kynttilän”.

Tampereen seurakuntien koko joulun ajan ohjelma.

Lasten katedraalin koko joulun ajan ohjelma.