Uutiset 2023

15.12.2023 12.22

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat kirkoissa kolmantena adventtina

Tulevana sunnuntaina on kolmas adventti, ja kirkoissa kaikuvat joululaulut sekä lauantaina että sunnuntaina. Perinteiseen tapaan Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksia järjestetään erityisen paljon juuri kolmannen adventin viikonloppuna.

Ryhmä ihmisiä istuvat kirkon parvella, jossa on puisia koristeita, ja he katsovat alttarille ja pitävät ohjelmia käsisään.
Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus täytti Aleksanterin kirkon sunnuntai-iltana 18.12.2022. Kuva Hannu Jukola

Tampereella Kauneimmat Joululaulut -tapahtumia on perjantaista sunnuntaihin 15.–17.12. kaikkiaan 27 tilaisuutta. Joululauluja lauletaan niin kirkoissa, kappeleissa kuin pubeissakin. Tilaisuuksien ajat ja paikat voi helposti tarkistaa Kauneimmat Joululaulut -kalenteristamme

Laulamisen ilon lisäksi Kauneimmat Joululaulut -tapahtumissa voi tehdä hyvää. Tilaisuuksien yhteydessä voi lahjoittaa maailman lapsille. Suomen Lähetysseuran keräyksen varoja käytetään erityisesti tyttöjen, vammaisten ja syrjittyihin vähemmistöihin kuuluvien lasten aseman parantamiseen.

Kauneimpia Joululauluja lapsille ja kuoroille

Finlaysonin kirkossa on lauantaina 16.12. neljä erityisesti lapsille tarkoitettua Kauneimmat Joululaulut -tilaisuutta. Puoli tuntia kestävät Lasten Kauneimmat Joululaulut alkavat Finlaysonin kirkossa kello 10, 12, 14 ja 15.30. Mukana Finlaysonin kirkon tilaisuuksissa on myös tukiviittojat.

Lasten Kauneimmat Joululaulut -tapahtumia on myös sunnuntaina Aitolahden, Hervannan ja Messukylän kirkoissa.

Sunnuntaina 17.12. joululauluja lauletaan eri puolilla kaupunkia iltapäivästä aina iltaan saakka. Päivän aikana järjestetään kaikkiaan 21 Kauneimmat Joululaulut -tilaisuutta.

Viikonloppu päättyy komeasti sunnuntai-iltana, kun kuorot pääsevät ääneen Tuomiokirkossa Kuorojen Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudessa. Erityisesti kuorolaulajille suunnatussa tapahtumassa ovat laulattamassa Tuomiokirkon urkuri Esa Toivola ja kanttori Pirjo Mäntyvaara sekä Joulukuoro, joka myös esittää tilaisuudessa kaksi joululaulua. Tilaisuuden juontaa kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth. Tapahtumassa on tulkkaus viittomakielelle.

Kauneimmat Joululaulut:

Kaikki Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet Tampereella