Uutiset 2023

9.5.2023 15.51

Kevään Kirkkopyöräilyssä 13.5. mahdollisuus pyörän pikahuoltoon

Perinteinen Kirkkopyöräily järjestetään jälleen lauantaina 13. toukokuuta. Kyseessä on rento, matalan kynnyksen pyöräilytapahtuma, johon voi huoletta osallistua, vaikkei paljoa pyöräilisikään.

Miehet pyöräilevät kesäpäivänä.
Kuva: Laura Vanzo / Visit Tampere

– Matka on yhteen suuntaan noin 10 kilometrin pituinen ja osin hiekkatietä. Vauhti pidetään maltillisena ja lenkin pääpaino on reitin esittelyssä ja maisemien ihailussa, kertoo reitin suunnitellut Timo Lampila Kaupin Kanuunoista.

Pyöräilyn lähdöt ovat Finlaysonin ja Tesoman kirkoilta kello 10. Osallistujille on kirkoilla tarjolla pientä välipalaa ja kirkon esittely.

Tänä vuonna Tampereen kaupungin Hiilineutraaleja tekoja -kehitysohjelma tarjoaa osana tapahtumaa Tesoman kirkolla maksutonta sähköpyörien testausta ja pikahuoltoja omille polkupyörille. Kehitysohjelman päällikkö Tiina Leinonen rohkaisee alueen asukkaita poikkeamaan huollossa, vaikkei lenkille lähtisikään.

Pikahuolloista ja sähköpyörätestauksesta vastaa pyöräkorjaamo Willari.

Hiilineutraaleja tekoja -kehitysohjelman tavoite on kutsua tamperelaiset mukaan kaupungin ilmasto- ja luontotyöhön sekä auttaa löytämään arjen luontoa säästäviä tekoja.

– Kestävä liikkuminen on tässä tärkeässä osassa, ja tätä voi jokainen edistää esimerkiksi pyöräilemällä enemmän. Samalla saa raitista ilmaa ja hyvän mielen, sanoo Leinonen.

Kirkkopyöräilyyn voi ilmoittautua Kirkkopyöräilyn nettisivuilla. Huoltoon ei tarvitse ilmoittautua.

Kirkkopyöräily 13.5. kello 10–14, lähdöt Finlaysonin ja Tesoman kirkoilta kello 10.