Uutiset 2023

19.12.2023 11.58

Kirkon keskusteluapu päivystää joulun pyhinä

Joulua vietetään tänä vuonna rauhattomassa maailmantilanteessa. Yhteiskuntamme kriisit, yksinäisyys ja taloushuolet painavat monen mieltä. Kirkon keskusteluapu on joulunakin auki niitä ihmisiä varten, joille juhlapyhät ovat vaikeaa aikaa syystä tai toisesta.

Kännykkäa pidetään molemmilla käsillä.

Matalan kynnyksen apua puhelimitse ja verkossa

Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin on auki joka ilta klo 18–24 välisenä aikana, myös viikonloppuisin ja juhlapyhinä. Voit soittaa Palvelevan puhelimen numeroon 040 022 1180 matalalla kynnyksellä, jos kaipaat henkistä tai hengellistä tukea.

Palveleva chat on auki ma-pe klo 16–20. Palveleva chat on valtakunnallinen palvelu ja keskustelut ohjautuvat päivystäjille ympäri Suomen. Chat-keskustelun voit aloittaa tästä.

Mikäli koet kirjoittamisen itsellesi parhaaksi tavaksi saada tukea, voit kirjoittaa kirjeen. Kirjeen voi lähettää sähköisesti tai osoitteeseen Palveleva kirje, PL 210, 00131 Helsinki. Jos haluat paperikirjeeseen vastauksen, liitä mukaan nimi- ja osoitetietosi. Nettikirjeen voit lähettää milloin vain ja saat vastauksen muutaman päivän kuluessa.

Yksityisyytesi on turvattu

Kirkon keskusteluavun päivystäjät ovat kirkon työntekijöitä ja koulutettuja vapaaehtoisia. Heitä sitoo vaitiolovelvollisuus. Palveluihin voi ottaa yhteyttä anonyymisti eikä mitään henkilötietoja kerätä. Puheluita ei tallenneta ja päivystäjä ei näe soittajan puhelinnumeroa.

Lisätietoa osoitteessa evl.fi/kirkonkeskusteluapu