Uutiset 2023

30.11.2023 16.15

Mummon Kammarin perinteinen adventtikonsertti Tuomiokirkossa 2.12.

Perinteinen Mummon Kammarin adventtikonsertti tarjoaa tänä vuonna jouluista musiikkia Tampereen tuomiokirkossa lauantaina 2. joulukuuta kello 14.

Vesivärimaalaus Tampereen tuomiokirkosta lumisateessa.
Kuva: Susanna Kiiski

Konsertissa esiintyvät Tampereen Poliisilaulajat kuorojohtaja Hanna-Riikka Inkeroisen johdolla ja diplomipianisti Ulla Kurikan säestämänä. Poliisilaulajien lisäksi tapahtumassa esiintyy Tangomarkkinat-laulukilpailun finalisti, vuoden 2023 tangoprinssi Niilo Rantala. Adventtikirkossa pääsee myös laulamaan yhteislauluna kappaleet Arkihuolesi kaikki heitä, Kun maas on hanki ja Hoosianna.

Tampereen Poliisilaulajat Messukylän kirkossa.
Tampereen Poliisilaulajien ja Mummon Kammarin yhteistyöllä on jo vuosien perinne. Kuva: Raimo Korpela

Kirkon ovilla kerätään konsertin päätteeksi kolehti nuorten työllistämiseksi vanhusten asiointi- ja ulkoiluavuksi. Kolehdin voi maksaa käteisellä tai MobilePaylla (23743).

Ensi vuonna 35-vuotta täyttävä Mummon Kammari on vapaaehtoisen vanhustyön keskus ja kaikenikäisille avoin kohtaamispaikka Tampereella. Mummon Kammarin kautta työskentelee noin 700 vapaaehtoista erilaisissa vanhustyön tehtävissä.

Tapahtumaan on vapaa pääsy ja se kestää noin tunnin.

Niilo Rantala.
Niilo Rantala on suomalainen laulaja-lauluntekijä, vuoden 2023 tangoprinssi, Kotimaa-lehden toimittaja, pappi ja kulttuurialojen sekatyöläinen, joka on esiintynyt yksin sekä eri kokoonpanojen kanssa vuosituhannen alusta asti. Kuva: Elissa Jokela