Uutiset 2023

14.12.2023 15.17

Ruokapankin kautta autetaan tuhansia tamperelaisia

Tampereen ev.lut. seurakuntien Ruokapankin kautta kulkee apua tuhansille vähävaraisille tamperelaisille. Tammi-lokakuussa Ruokapankista noudettiin yli 150 000 erisuuruista ruoka-avustusta Ruokapankin yhteistyöverkoston jakeluun.

Nekalassa sijaitseva Ruokapankki on Tampereen seurakuntien ruoka-avun keskus, josta ruokaa noudetaan jakeluun.
Ruokapankin tekemä työ tunnetaan Tampereella hyvin, ja sekä tamperelaiset yritykset että aivan tavalliset tamperelaiset haluavat Ruokapankin kautta olla mukana auttamassa vähävaraisia.

Vakuutusyhtiö Turva teki joulukuussa Ruokapankille suuren lahjoituksen, 18 000 euroa.

Tampereen seurakuntien ruoka-avun asiantuntija Marja Palkonen on kiitollinen lahjoituksesta.

– Lämpimät kiitokset lahjoittajalle. Rahalla ostetaan ruokaa, ja apu menee sitä tarvitseville tamperelaisille, kertoo Palkonen.

Palkonen haluaa kiittää myös Tampereen Teatteria ja teatterin näyttelijöitä, jotka esiintyivät Tampereen Teatterin perinteisessä joulukonsertissa 10. joulukuuta Aleksanterin kirkossa. Joulukonsertissa kolehti ja Mobilepay-lahjoitukset kerättiin Ruokapankin hyväksi.

Keräystapahtuma Turtolan K-Citymarketissa

Kolme ihmistä pakkaa erilaisia tuotteita, kuten pakattuja elintarvikkeita ja muita tavaroita valkoisiin muovisiin säilytyslaatikoihin.
Tampereen seurakuntien Ruokapankki sai runsaasti lahjoituksia keväällä K-Citymarket Turtolassa. Auttaminen on mahdollista siellä ensi lauantaina. Kuva Virve Jylhäsalo
Ruokapankki ja Turtolan K-Citymarket järjestävät yhdessä lahjoitusten keräystapahtuman vähävaraisten tamperelaisten hyväksi lauantaina 16.12. kello 9–18 Turtolan K-Citymarketin aulassa (Martinpojankatu 4).

Kaupassa kävijä voi ostaa K-Citymarketista säilyviä kuivatuotteita, säilykkeitä ja hygieniatarvikkeita, ja jättää ne aulan lahjoituspisteelle. SPR Tampereen osaston vapaaehtoiset ottavat tuotteet vastaan. Lahjoitetut tuotteet jaetaan Ruokapankista apua tarvitseville tamperelaisille.

Jokainen lahjoitus on tärkeä

Hintojen nousu on aiheuttanut huolta monille suomalaisille, erityisesti lapsiperheille ja vähävaraisille. Jokainen Ruokapankille tehty lahjoitus on tärkeä.

Ruokapankille voi lahjoittaa tästä linkistä, pankkisiirtona tai Mobilepay-maksuna:

Pankkisiirto:
Saaja: Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä
Tilinumero: FI95 5732 2620 0115 10
Viestikenttään: 199 241 0205 (Huom. Ei viitenumero)

Mobilepay-numero: 65964

Kaikki lahjoitukset ohjataan Ruokapankista luotettavasti ja lyhentämättömästi vähävaraisille ja apua tarvitseville.  Halutessaan lahjoittaja voi ryhtyä myös Ruokapankin Kummiksi.

Keräyslupa RA/2020/499, Rahankeräys/Ruokapankki. Myöntäjä Poliisihallitus. Rahankeräyksen järjestäjä: Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä, PL 226, 33101 Tampere.

Lisää Ruokapankista ja lahjoittamisesta:
tampereenseurakunnat.fi/ruokapankki

Ruokapankki voitti 1.12.2023 Aamulehden Valo-palkinnon yleisöäänestyksen Hyvää Pirkanmaalle -sarjassa.