Uutiset 2023

2.6.2023 9.15

Tampereen seurakunnat mukana Ympäristötorilla maanantaina 5. kesäkuuta

Ympäristötori Tammelantorilla kokoaa maanantaina, maailman ympäristöpäivänä, 5. kesäkuuta yhteen pirkanmaalaisia osaajia, yrityksiä, yhdistyksiä, hankkeita ja toimijoita, joiden tavoitteena on kestävän kehityksen edistäminen.

Knallipäinenmies ja kitara seisovat Tampereen seurakuntien torikatoksen edessä aurinkoisena kesäpäivänä.
Yhden Joukon Yhtye viihdyttää Ympäristötorilla Tampereen seurakuntien pisteellä tänäkin vuonna. Kuva Virve Jylhäsalo
Tampereen seurakuntien pisteellä Ympäristötorilla muun muassa pohditaan, mitä seurakuntien ympäristökasvatus voisi eri ikäryhmissä olla. Yhden Joukon Yhtye tarjoilee ekologishenkistä ja puhuttelevaa musiikkinautintoa. Lisäksi  kerrotaan vauvojen metsäkylvyistä.

Torilla on tarjolla on energianeuvontaa, visailua, asiaa perinnebiotooppien hoidosta, kompostimultaa, biopusseja, krassinsiemeniä ja musiikkia.

Ekokumppanien tavaranvaihtotorille voi tuoda itselle tarpeettomia mutta hyväkuntoisia tavaroita ja tehdä löytöjä toisten tuomisista. Mukana ovat myös Repe, Romu & Riepu -keräykset.

Torilavan ohjelma

• klo 16 Tapahtuman avaus
  • klo 16.05 – 16.30 Folkjykä & Kuntoutujat esiintyy
  • klo 16.30 – 16.50 Tampere Reilun kaupan kaupunki 15 vuotta
  • klo 17 – 17.30 Helmi Valkee esiintyy
  • klo 17.40 - 18.10 Mikeison esiintyy
  • klo 18.20 – 18.45 Thursday Triplets esiintyy
  • klo 19 Tapahtuma päättyy

Tapahtuma on yleisölle pääsymaksuton.