Uutiset 2023

7.12.2023 10.03

TT:n näyttelijät esiintyvät joulukonsertissa Aleksanterin kirkossa

Tampereen Teatterin näyttelijöiden perinteikäs joulukonsertti järjestetään sunnuntaina 10. joulukuuta Aleksanterin kirkossa kello 18. Konsertti on tamperelaisten kestosuosikki, ja tapahtumaan odotetaan jälleen paljon väkeä. TT:n näyttelijöiden konsertti järjestetään nyt jo 39. kerran.

Aleksanterin kirkko täynnä väkeä, alttarialueella ihmisiä esiintymässä, kirkko valaistu kauniisti.
Aleksanterin kirkko täyttyi väestä Tampereen Teatterin näyttelijöiden vuoden 2022 konsertissa. Kuva: Emil Bobyrev

Konserttiin on vapaa pääsy. Tapahtumassa kerättävä kolehti ohjataan Tampereen seurakuntien Ruokapankille.

Konsertissa nähdään liki parikymmentä Tampereen Teatterin näyttelijää. Laulamassa ovat Annuska Hannula ja hänen poikansa Rafael Hovi, Antti Heinonen, Kaisa Hela, Aino Karlstedt, Jukka Leisti, Julius Martikainen, Seppo Mäki, Markku Niemelä, Elisa Piispanen, Pia Piltz, Anna Pukkila, Arttu Ratinen, Elina Rintala, Tanjalotta Räikkä, Pyry Smolander, Kalle Tarikka ja Tuija Vuolle.

Näyttelijä Annuska Hannulaa on tänä syksynä saatu ihailla nimiroolissa Tampereen Teatterin näytelmässä Piaf. Konsertissa hän laulaa yhdessä viisivuotiaan poikansa Rafaelin kanssa laulun Joulukirkkoon

Tilaisuuden juontaa TT:n entinen johtaja Reino Bragge ja orkesteria konsertissa johtaa Niina Alitalo. Puheen pitää pastori Minnamaria Tammisalo. Urkuja soittaa kanttori Katja Mäkiö

Ruokapankin kautta apua vähävaraisille

Konsertissa kerätään vapaaehtoinen kolehti Tampereen seurakuntien Ruokapankille.

– On sydäntä lämmittävää, että Tampereen Teatterin näyttelijät näin haluavat olla mukana tukemassa vähävaraisille tamperelaisille suunnattua ruoka-apua. Todella suuret kiitokset näyttelijöille ja Tampereen Teatterille, kiittää Tampereen seurakuntien ruoka-avun asiantuntija Marja Palkonen.

Tampereen evankelis-luterilaisten seurakuntien Ruokapankki on ruoka-avun logistiikkakeskus, jonka yhteistyöverkoston kautta ruoka-apua Tampereella jaetaan. Ruokapankista on tänä vuonna tammi-lokakuussa noudettu yli 150 000 erisuuruista ruoka-avustusta jaettavaksi verkoston kautta. Ruokapankki voitti tänä vuonna Aamulehden Valo-kilpailun yleisöäänestyksen Hyvää Pirkanmaalle -sarjassa.

Ruokapankille voi lahjoittaa konsertissa kolehtiin tai Mobilepay-numeroon 65964. Pankkisiirrossa tilinumero on FI95 5732 2620 0115 10, viestikenttään kirjoitetaan numerosarja 199 241 0205.

Lahjoittaa voi myös suoraan tästä linkistä.

Tapahtuma lähetetään suorana Aamulehden Moron verkkosivuilla, aamulehti.fi/moro. Lähetyksestä ei jää tallennetta.

Tampereen Teatterin näyttelijöiden joulukonsertti su 10.12.2023 klo 18.00 Aleksanterin kirkossa. Vapaa pääsy.

Lisätietoja Ruokapankista ja lahjoittamisesta:
tampereenseurakunnat.fi/ruokapankki

Keräyslupa RA/2020/499, Rahankeräys/Ruokapankki. Myöntäjä Poliisihallitus.

Rahankeräyksen järjestäjä: Tampereen ev.lut. seurakuntayhtymä