rss Uutiset 2024

30.5.2024 9.48

Eteläisen seurakunnan toiminta käynnistyy Hermia 10:ssä

Tampereen Eteläisen seurakunnan toiminta Technopoliksen Hermia 10:ssä (Hermiankatu 3) alkaa kesäkuun alussa. Sunnuntaina 2. kesäkuuta järjestetään Hermiassa ensimmäinen jumalanpalvelus.

Kuva Hermia 10:n ulko-ovelta, nurmialueella on kyltti, jossa lukee Hermia 10, Hermiankatu 3, Technopolis.
Hervannan seurakuntakeskuksen toimintaa järjestetään remontin aikana Hermia 10:n tiloissa Technopoliksessa. Kuva: Hanna Koivumäki
Eteläisen seurakunnan toimintaa Hervannassa on siirretty muihin tiloihin, sillä Hervannan seurakunta- ja vapaa-aikakeskuksen peruskorjaustyöt alkavat kesäkuussa. Remontin on määrä kestää noin puolitoista vuotta.

Suurin osa Hervannan kirkon toiminnasta järjestetään remontin aikana Hermia 10:ssa. Jumalanpalveluksia Hermiassa pidetään sunnuntaisin kello 11 kesä-heinäkuussa aina 28.7. asti. Tämän jälkeen Eteläisen seurakunnan jumalanpalvelukset Hervannassa siirtyvät nuorisokeskus Kupoliin (Lindforsinkatu 1).

Kesämessujen lisäksi Hermia 10:ssä toimii diakonian vastaanotto, kesäkahvila ja seurakunnan pienpiirejä. Hermia 10:n tiloihin voi tulla tutustumaan 12. kesäkuuta kello 14–17.

Avajaisissa uudet tilat siunataan seurakunnan käyttöön. Tarjolla on kahvia ja yhteislaulua. Tilaisuudessa voi maksaa vapaaehtoisen kahvimaksun Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Yhteisöruokailuja ei Hermia 10:ssä järjestetä, mutta yhteisiä kahvihetkiä tiloissa vietetään kesällä 12.6., 17.7. ja 14.8. Syyskuussa avautuu avoin kahvila, joka palvelee joka keskiviikko kello 14 alkaen.

Eteläisen seurakunnan nuorisotyö Hervannassa siirtyy osittain Kupoliin. Diakonian toimintaa on siirretty Hermia 10:een ja Hervannan yhteisökeskus L8:aan.

Kirkollisia toimituksia ei tehdä väistötiloissa, vaan toimituksia ohjataan remontin aikana Hervannasta muihin Eteläisen seurakunnan kirkkoihin ja seurakuntatiloihin. Lapsia voidaan kastaa myös kotona.

Hervannassa ei tänä juhannuksena vietetä seurakunnan järjestämää perinteistä juhannusjuhlaa, koska Hervannan seurakuntakeskuksen tilat eivät ole käytössä.

Hervannan kirkko on yksi Tampereen Eteläisen seurakunnan kolmesta kirkosta. Eteläisen seurakunnan alueella sijaitsevat myös Härmälän kirkko ja Viinikan kirkko.

Hervannan seurakuntakeskukseen päästään palaamaan ensi vuoden loppupuolella. Remontin valmistumista on määrä juhlia peruskorjatussa kirkossa adventtina 2025.

Aiempi uutinen peruskorjauksesta:

Hervannan kirkon remontti alkaa – seurakunnan toimintaa siirretään muihin tiloihin