rss Uutiset 2024

19.7.2024 15.06

Kesäisiä lauluja lauletaan Tuomiokirkon yhteislaulutilaisuudessa

Kauneimmat kesälaulut -yhteislaulutilaisuus järjestetään Tuomiokirkossa sunnuntaina 28. heinäkuuta kello 18. Tilaisuudessa lauletaan yhdessä kesäisiä lauluja pianon, urkujen ja soitinyhtyeen säestyksellä.

Tuomiokirkon parvi on täyttynyt laulavista ihmisistä.
Yhteislaulutilaisuus Tuomiokirkossa. Kuva: Hannu Jukola

Jo perinteeksi muodostunut kesän yhteislaulutilaisuus on järjestetty vuodesta 2018 lähtien.

– Tämän kesän yhteislaulutilaisuuden ohjelmassa on virttä, valssia, kansansävelmää ja popmusiikkia, kertoo kanttori Pirjo Mäntyvaara

Tilaisuudessa lauletaan yhdessä suosittuja kesäisiä lauluja, kuten Vielä on kesää jäljellä, Kesäillan valssi, Nocturne, Kesäpäivä Kangasalla ja Suvivirsi.

Yhteislauluja kuullaan tilaisuudessa eri kokoonpanojen säestyksellä. Lauluista osa esitetään urkusäestyksellä, osa pianosäestyksellä ja osa soitinyhtyeen säestyksellä.

Yhteislaulua säestävät kanttorit Pirjo Mäntyvaara ja Esa Toivola sekä soitinyhtye. Soitinyhtyeessä soittavat Antti Katajisto (kitara), Juhana Mäkinen (lyömäsoittimet), Antero Niemi (basso) ja Serafiina Kämi (huilu). Tilaisuuden esilauluista vastaa kanttori Pirjo Mäntyvaaran lisäksi Jaakko Sorri.

Yhteislaulutilaisuudessa kuullaan myös Kesäkuoron ja Akordin Kesäkoulun lauluesitykset.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.