rss Uutiset 2024

3.6.2024 15.00

Kesäkerhot alkavat ja kesäleireillä muutamia vapaita paikkoja

Koululaisten kesäkerhot alkavat tällä viikolla. Kerhot tarjoavat mukavaa tekemistä, kavereiden seuraa ja turvallisen aikuisen läsnäoloa. Myös joillakin kesäleireillä on vielä tilaa, ja myös mahdolliset peruutukset vapauttavat leiripaikkoja.

Tällä hetkellä (3.6.2024) kahdeksalla kouluikäisten leirillä on tilaa. Leiripaikkatilanteen löydät leirikesän verkkosivuilta. Sivuilta näkee myös vapaat perheleiripaikat. Peruutuspaikkoja voi myös vapautua kesän aikana.

Kymppileirillä lapsia ruokailemassa nurmikolla ison teltan edessä.
Kesäleireille oli jälleen tänä vuonna kova kysyntä. Suosituimmille leireille tuli moninkertainen määrä toiveita verrattuna leirien paikkamääriin. Kuva Ilari Airikka
Kaiken kaikkiaan kesäleirejä järjestetään Tampereella 40, joista perheleirejä on kahdeksan ja kouluikäisten yön yli kestäviä leirejä 32. Lisäksi järjestetään esimerkiksi seikkailupäiviä ja kerhoja.

Myös Kymppileirille, joka on tarkoitettu  tänä vuonna 10 vuotta täyttäville lapsille, on jälki-ilmoittautuminen käynnissä 4.6. saakka. Tarkemmat ilmoittautumisohjeet täällä.

Koululaisten kesäkerhot alkavat

Kesäleiripäivä Lielahden kirkolla kesällä 2022.
Kesäleiripäivä Lielahden kirkolla kesällä 2022. Kuva Hanna Koivupmäi
Koululaisten kesäkerhot tarjoavat alakoululaisille mukavaa tekemistä, kavereiden seuraa ja turvallisen aikuisen läsnäoloa ensimmäisten lomaviikkojen ajaksi kesäkuussa. Kerhoja on eri puolilla kaupunkia ja ne alkavat kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja loppuvat juhannusviikolla.

Ohjelmassa on hauskaa puuhaa, omien eväiden syömistä, yhteisiä pelejä ja leikkejä sekä sisällä että ulkona, askartelua, kerhohartauksia ja varmasti kivoja kerhokavereita. Kerhopäivät ovat maksuttomia, osaan on pitänyt ilmoittautua.  Lisätietoja kerhoista

Suosituimmat teemaleirit houkuttelevat vuodesta toiseen

Kymppileirillä tutkitaan rastirataa.
Kymppileirillä tutkitaan rastirataa. Kuva Hannu Jukola
Jokavuotisia kestosuosikkeja ovat keppari- ja kokkailuleirit, mutta tänä kesänä suurimman suosion keräsi Noitia, Velhoja ja Jästejä -leiri. Leiri järjestetään 8–10.7. Luhtaanrannan leirikeskuksessa. Leirin ohjelma pitää sisällään muun muassa kuriiripöllöjen mysteerin selvittämistä ja taikasauvan askartelua.

-Tämä teema on kiehtonut lapsia ja nuoria jo useamman sukupolven ajan, toteaa leirikesän ja rippikoulutyön koordinaattori Iro Kautonen.