rss Uutiset 2024

6.6.2024 14.53

Keskustan suurien kirkkojen aukioloajat laajenevat kesäksi

Kaupungin keskustan suurten kirkkojen aukioloajat muuttuvat kesän ajaksi. Tuomiokirkon, Kalevan kirkon ja Aleksanterin kirkon pidennetyt aukioloajat ovat voimassa 30.8.2024 asti.

Harmaa jykevä kivikirkko, jossa on kaksi punatiilistä tornia, on puiden ympäröimässä puistossa.
Tampereen tuomiokirkko tunnettiin Johanneksen kirkkona vuoteen 1923 asti. Kuva: Juha-Pekka Aaltonen
Kaupungin suosituimpiin vierailukohteisiin kuuluvien Tuomiokirkon ja Kalevan kirkon aukioloaikoja on pidennetty kesän ajaksi. Tuomiokirkko on elokuun loppuun asti auki päivittäin kello 10–17, ainoastaan juhannuspäivänä 22.6. kirkko on suljettu. Opastuksia kirkossa järjestetään maanantaista perjantaihin sen aukioloaikoina.

Kalevan kirkko on auki maanantaista perjantaihin kello 11–17 ja sunnuntaina kello 11–15. Juhannusaattona kirkko on suljettu. Juhannuspäivänä 22.6. kirkossa on messu kello 10. Opastuksia kirkossa on maanantaista perjantaihin kirkon aukioloaikoina.

Kalevan kirkko on kesäkuun puoliväliin asti poikkeuksellisesti avoinna myös lauantaisin kello 12–16, sillä kirkossa on 15.6. saakka esillä valokuvaaja Ville Juurikkalan näyttely Rock Ikonit.

Aleksanterin kirkko on avoinna tiistaista perjantaihin kello 11–18 ja sunnuntaisin kello 11–15. Juhannusaattona 21.6. kirkko on avoinna kello 11–15, juhannussunnuntaina 23.6. kirkko on suljettu. Kirkossa on opas paikalla arkisin kirkon aukioloaikoina.

Keskustan alueen kirkkoihin kuuluvat myös Vanha kirkko ja Finlaysonin kirkko. Keskustorin Vanha kirkko on avoinna toiminnan mukaan. Finlaysonin kirkko on avoinna sunnuntaista perjantaihin kello 11–18.