rss Uutiset 2024

8.7.2024 16.32

Messukylän vanhan kirkon konserttisarja soi kolmena lauantaina

Messukylän vanhassa kirkossa järjestetään kolme maksutonta Kivikirkko Soi -konserttia.

Nuorisokuoron jäseniä seisoo talon edustalla.
Suomen Nuorisokuoron lauluyhtye esiintyy Messukylän vanhassa kirkossa. Kuva: Lina Sandvik

Konserttisarjan ensimmäisessä konsertissa 13.7. esiintyy Suomen Nuorisokuoron (Finlands Ungdomskör) lauluyhtye. Kuoro koostuu 16–29-vuotiaista laulajista ympäri Suomea, ja se valittiin Yleisradion vuoden nuorisokuoroksi kaudelle 2023–2024. Kuoron taiteellisena johtajana on toiminut alusta asti Elisa Huovinen.

Sommarnattsluft – tunnelmia kesäyössä on konsertti, jonka ohjelmistossa on esimerkiksi Anna-Mari Kähärän Aurinkolaulu, Ilkka Kuusiston Hiljainen Ilta ja Heikki Sarmannon Nocturne.

Toisessa konsertissa 20.7. esiintyy Senni Valtonen. Kanteleen pyörteissä! -konsertissa virsisävelmät yhdistyvät improvisaatioon. Konsertissa kuullaan kanteleen lisäksi hiukan ruotsalaista avainviulua ja vanhoja puhaltimia.

Kolmannessa konsertissa 3.8. esiintyy Duo Pannikka. Joose Ojala (harmonikka) ja Helena Taskila (panhuilu) soittavat sovituksia klassisen ja viihdemusiikin kentältä. Heijastus-konsertissa kuullaan esimerkiksi Monnetin Hymni rakkaudelle sekä Merikannon Kesäillan valssi.

Kivikirkko Soi -konsertit alkavat lauantaisin kello 18. Konsertteihin on vapaa pääsy, ohjelma on 10 euroa. Ohjelmatulot suunnataan Messukylän seurakunnan musiikkityölle.