rss Uutiset 2024

17.6.2024 12.30

Seurakuntien sähköautojen latausasemien tuotolla työllistetään nuoria

Seurakuntayhtymän kiinteistöihin on alettu asentaa sähköautojen latausasemia. Ensimmäiset latauslaitteet ovat jo käytettävissä Seurakuntien talossa ja Aleksanterin kirkolla.

Nuori henkilä työntää pyörätuolia, jossa istuu harmaatukkainen vanhus, kesäinen järvimaisema on taustalla
Seurakuntien sähköautojen latausasemien tuotolla työllistetään nuoria Mummon Kammariin. Kuva Hannu Jukola
Kesän alussa latausasemia on alettu asentaa myös Pispalan ja Aitolahden kirkoille sekä Aito-keskukseen. Lisää kohteita on tulossa vielä tänä vuonna.

Latausasemat ovat sekä seurakuntayhtymän työntekijöiden että muiden käytettävissä,  ja ne toimivat Woltti-sovelluksella.

Lataaminen ulkopuolisille maksaa  25 senttiä kilovattitunti, josta 10 senttiä ohjataan lahjoituskohteeseen.  Ensimmäinen lahjoituskohde  on nuorten työllistäminen Mummon Kammariin. Lahjoituskohde kerrotaan lataajalle lataustapahtuman yhteydessä.

– Valitussa lahjoituskohteessa toteutuu samaan aikaan kaksi tärkeäksi tunnistettua kohderyhmää: auttaminen ja vanhukset sekä nuoret ja  työllistyminen. Lisäksi kohde on paikallinen, jo pienikin lahjoitussumma  pystytään kohdistamaan tiettyyn asiaan ja osoittamaan, mitä sillä on saatu aikaan, toteaa kiinteistöjohtaja Heikki Päätalo.

Lahjoituskohteita voidaan jatkossa myös vaihtaa vuoden aikana.