rss Uutiset 2024

23.5.2024 10.00

Tampere Cathedral Choir etsii laulajia

Tampere Cathedral Choir eli Tampereen Katedraalikuoro (TCC) hakee riveihinsä lisää laulajia. Sinä tenori tai basso ilmoittaudu rohkeasti elokuussa pidettävään koelauluun. Jos et halua sitoutua loppuelämäksesi kuoroon, mutta haluaisit päästä laulamaan Tampereen tuomiokirkkoon, tämä on juuri oikea kuoro sinulle!

Noin kolmenkymmenen hengen sekakuoro seisoo ihmisä täynnä olevan kirkon alttarioen edessa ja heidän edessään soittaa sinfoniaorkesteri.
Tampere Cathedral Choirin ensikonsertti pitkäperjantaina 29.3.2024 Tampereen tuomiokirkossa.
Tampere Cathedral Choir konsertoi noin kaksi kertaa vuodessa ohjelmistonaan orkesterisäestyksellistä kirkkomusiikkia. Kuoron seuraava konsertti on pyhäinpäivänä 2.11.2024 Tampereen tuomiokirkossa, jolloin esitetään J.S. Bachin kantaatti Actus tragicus (BWV 106) ja Gabriel Faurén Requiem.

Kuoro on perustettu vuonna 2023, ja sen tavoitteena on tuoda suuret ja rakastetut kirkkomusiikkiteokset seurakunnan konserttitoiminnan ytimeen. Debyyttiteokseksi valikoitui ikiklassikko, Mozartin Requiem, jonka kuoro esitti menestyksekkäästi pitkäperjantaina 29.3.2024 Tampereen tuomiokirkossa.

Ensikonserttinsa jälkeen Tampere Cathedral Choir - Tampereen Katedraalikuoro (TCC) hakee riveihinsä lisää laulajia erityisesti tenori ja bassoääniin.
Noin kolmenkymmenen hengen sekakuoro seisoo kirkon parvella ja heidän takanaan on iso värikäs lasimaalausikkuna, jossa mies ratsastaa valkoisella hevosella.
Tampere Cathedral Choir harjoittelee Tuomiokirkossa. Kuoronjohtajana toimii kanttori Riikka Viljakainen. Taustalla koskettimissa Pirjo Mäntyvaara. Kuva: Emil Bobyrev
Kuoro harjoittelee sunnuntaisin klo 14-16.30 tuomiokirkossa 1. syyskuuta alkaen. Kuoroa johtaa Tuomiokirkkoseurakunnan kanttori, musiikinjohtaja Riikka Viljakainen. Mukana harjoituksissa ovat myös kanttori-laulupedagogit Eveliina Ylikoski tai Katja Mäkiö.

Varaa aika koelauluun

Kuoro ottaa uusia laulajia, erityisesti tenoreita ja bassoja. Koelaulut pidetään 15. ja 29. elokuuta 2024.

Koelaulun voi sopia myös muulle ajalle.

Koelaulussa:
  •  yksi vapaavalintainen laulu ilman säestystä
  •  äänialan testaus
  •  haastattelu
  •  pieni stemmalaulutehtävä tulevasta konserttiohjelmistosta (annetaan koelaulussa)
  Tiedustelut: