rss Uutiset 2024

30.5.2024 13.00

Tampereen seurakunnat mukana Ympäristötorilla maanantaina 3. kesäkuuta

Suosittu ympäristötori on avoinna Tammelantorilla maanantaina 3.6. klo 16–19. Ympäristötori kokoaa yhteen pirkanmaalaisia toimijoita, joiden tavoitteena on kestävän kehityksen edistäminen. Poimi vinkit kestävään elämäntapaan ja tee löytöjä Tavaranvaihtotorilla.

Knallipäinenmies ja kitara seisovat Tampereen seurakuntien torikatoksen edessä aurinkoisena kesäpäivänä.
Yhden Joukon Yhtye viihdyttti Ympäristötorilla Tampereen seurakuntien pisteellä vuonna 2023. Kuva Virve Jylhäsalo
Tampereen seurakuntien pisteellä Ympäristötorilla jaetaan tietoa vauvojen metsäkylvyistä, Godfulness-hiljentymisharjoituksista sekä Nekalan Kierto-hävikkiruokaravintolasta.

Torilla on reilut 20 näytteilleasettajaa

Mukana on Bioauto, joka ottaa lapsia kyytiin sekä Repe, Romu & Riepu -keräykset, joiden kyytiin voit tuoda maksutta vaaralliset jätteet, metalliromut, sähkölaitteet ja poistotekstiilit. 30 vuotta täyttävä Pirkanmaan Jätehuolto jakaa torilla myös biojätebusseja ja vihermultaa – oma ämpäri mukaan.

Ekokumppanien tavaranvaihtotorille voi tuoda itselle tarpeettomia, mutta hyväkuntoisia tavaroita ja tehdä löytöjä toisten tuomisista.

Tapahtuma on yleisölle pääsymaksuton.