rss Uutiset 2024

19.4.2024 9.48

Teologian tohtori Heli Pruuki valittiin Tampereen seurakuntien yhteisen kasvatuksen johtajaksi

Teologian tohtori Heli Pruuki.
Teologian tohtori Heli Pruuki on valittu Tampereen seurakuntien yhteisen kasvatuksen johtajaksi. Kuva: Antti Rintala

Teologian tohtori Heli Pruuki on valittu Tampereen seurakuntien yhteisen kasvatuksen johtajaksi. Yhteinen kirkkoneuvosto päätti asiasta kokouksessaan 18. huhtikuuta. Valinta tehtiin äänin 8–2. Varalle valittiin teologian maisteri Stiven Naatus, joka sai äänestyksessä kaksi ääntä.

Heli Pruuki on otettu ja iloinen valinnastaan:

– Olen kiitollinen luottamuksesta. Odotan ilolla yhteistyötä, sillä minulla on jo entuudestaan hyvä kokemus Tampereen seurakuntien toiminnasta. Opiskeluaikoina olin myös parina kesänä kesäteologina Tampereella, joten myös seurakuntien laadukas rippikoulu- ja nuorisotyö tuli tutuksi.

Heli Pruuki on työskennellyt muun muassa kehitysjohtajana Lasten ja nuorten keskuksessa ja johtavana perheneuvojana Nurmijärven seurakunnassa. Koulutukseltaan Pruuki on teologian tohtori ja psykoterapeutti.

Tehtävä tuli hakuun, kun tehtävää tähän asti hoitanut Mikko Wirtanen siirtyi Kirkkohallituksen rippikoulun ja kirkon kasvatuksen kehittämisen asiantuntijaksi. Pruuki aloittaa tehtävässään elokuussa.

Kasvatuksen johtajan tehtävä

Kasvatuksen johtajan tehtävä tarjoaa näköalapaikan kirkollisen kasvatustyön kehittämiseen. Yhteisen kasvatuksen johtaja suunnittelee ja kehittää yhdessä Tampereen ev.lut. seurakuntien kanssa seurakuntien yhteistä kasvatusta ja johtaa oman yksikkönsä toimintaa.

Kasvatuksen työalueet sisältävät varhaiskasvatusta, rippikoulu- ja nuorisotyötä, musiikkikasvatusta, opiskelijatyötä sekä nuorten aikuisten toimintaa ja perhetyötä. Kasvatuksen johtaja kehittää yhteistyötä myös kaupungin, järjestöjen, yritysten ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa.