rss Uutiset 2024

2.5.2024 14.00

Ukrainalaisen taiteilijan teoksia huutokaupataan, tuotolla tarvikkeita rintamalle

Nyt on mahdollisuus auttaa ukrainalaisia ja saada samalla ainutlaatuista taidetta kotiin. Tampereen ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry lahjoittaa kaksitoista taiteilija Olexandr Malinchenkon teosta huutokauppaan.

Sinipaitainen mies seisoo kädet levällään, ja hänellä on molemmissa käsissään maalatut maisemataulut.
Tampereen ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:n puheenjohtaja Vitaliy Zabolotskyy esittelee huutokaupattavia Olexandr Malinchenkon maalauksia. Kuva Hannu Jukola.
Huutokaupan tuotolla ostetaan välttämättömyystarvikkeita rintamalle. Teokset ovat nähtävillä kauppakeskus Ratinassa 6.-25.5. ja niitä voi huutaa itselleen osoitteessa https://www.huuto.net/kayttaja/3071049

— Malinchenkon kokoelmassa on kaksitoista kiehtovaa maalausta. Uskomme, että hänen taiteensa resonoi vahvasti tamperelaisen yleisön keskuudessa ja tarjoaa rikkaan kulttuurikokemuksen, kertoo Mariia Zhyhurt Tampereen ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:stä.

Keräyksen tuotto julistetaan Kiovan puistossa järjestettävässä Kiovanpäivän piknik-tapahtumassa sunnuntaina 26.5. klo 13-16. Piknikin järjestää Tampereen Tuomiokirkkoseurakunta yhdessä Tampereen ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:n kanssa.

Tampereen ja Kiovan ystävyyskaupunkisuhteen solmimisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 70 vuotta. Kaupungit juhlistavat vuonna 1954 alkanutta yhteistyötä sekä Tampereella että Kiovassa.

Tietoa taiteilijasta