Yhteinen kirkkovaltuusto

Yhteinen kirkkovaltuusto (YKV) käyttää seurakuntayhtymän ylintä päätösvaltaa. Yhteisessä kirkkovaltuustossa on 51 jäsentä Tampereen seurakuntayhtymään kuuluvista seurakunnista. Kirkkovaltuusto valitaan joka neljäs vuosi seurakuntavaaleilla. Nykyisen yhteisen kirkkovaltuuston toimikausi alkoi vuonna 2023  ja jatkuu vuoden 2026 loppuun.

Kokoonpano ja tehtävät

Yhteinen kirkkovaltuusto päättää seurakuntayhtymän keskeisistä asioista kuten toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta, käsittelee toimintakertomuksen ja vahvistaa tilinpäätöksen.
  • päättää kirkollisveroprosentista
  • päättää kunkin seurakunnan käyttöön annettavan määrärahan suuruudesta
  • päättää seurakuntien rakennushankkeista ja merkittävistä investoinneista
  • valitsee yhteisen kirkkoneuvoston, seurakuntayhtymän "kaupunginhallituksen"
  • päättää eräiden johtavien viranhaltijoiden valinnoista.
Yhteisen kirkkovaltuuston jäsenet toimikautena 2023–2026

Kokoukset

• Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu neljästä viiteen kertaa vuodessa.
  • Kokoukset ovat julkisia.
  • Kokoukset pidetään pääsääntöisesti Seurakuntien talon Näsin salissa, osoitteessa Näsilinnankatu 26,  ja ne alkavat klo 18.
  • Vuonna 2024 yhteisen kirkkovaltuuston kokoukset ovat 25.1., 14.3., 30.5., 19.9. ja 14.11.

Pöytäkirjat ja esityslistat

• Yhteisen kirkkovaltuuston esityslista julkaistaan vuoden 2024 alusta lähtien kirkon yhteisessä palvelussa noin viikkoa ennen kokousta.
  • Esityslista poistetaan, kun kyseisen kokouksen pöytäkirja julkaistaan. Pöytäkirja julkaistaan kirkon yhteisessä palvelussa, kun se on virallisesti tarkastettu.
  • Esityslistoihin ja pöytäkirjoihin on tehty ne poistot, jotka julkisuuslain salassapitosäännökset ja henkilötietolaki edellyttävät.
Yhteisen kirkkovaltuuston esityslista

Yhteisen kirkkovaltuuston pöytäkirjat