Uutiset 2019

29.8.2019 12.26

Soivaa hoivaa -hanke esittäytyy Pispalan Venetsialaisissa 31.8.

Haluaisitko jakaa musiikin iloa ja osallistua vapaaehtoistyöhön soittamalla tai laulamalla hoivakodeissa? Nyt soitto- ja lauluhalukkaille on mahdollisuus musisointiin ikäihmisten kanssa.

Soivaa hoivaa -hankkeen kuituskuvassa on käsinpiirretty saksofoni.
Soivaa hoivaa -hanke vie musiikkia hoivakoteihin. Hankkeen tavoitteena on saada musiikin harrastajat kohtaamaan ja tarjota palveluasumisyksiköihin laadukasta musiikkia eri-ikäisten musiikin harrastajien voimin. Tavoitteena on myös saada monipuolinen musiikkitoiminta luontevaksi osaksi palveluasumisyksiköiden viikkotoimintaa.

Asiasta kiinnostuneet musiikin harrastajat kootaan yhteen ja heille tarjotaan valmennusta. Valmennuksien kautta tarjotaan musiikilliset ja tiedolliset valmiudet sekä reitti toimia vapaaehtoistyössä.

Hanketyöntekijänä toimiva hoivamuusikko Terhi-Tuulia Keränen on Pispalan Venetsialaisissa kertomassa toiminnasta.

Tule kuulemaan hankkeesta ja innostu mukaan.
Tarja Laitinen (vas.), Maiju Helin ja Terhi-Tuulia Keränen istuvat nurmikolla soittimet käsissään.
Tarja Laitinen (vas.), Maiju Helin ja Terhi-Tuulia Keränen innostavat musisoivia ihmisiä Soivaa hoivaa -vapaaehtoistyöhön Harjun seurakunnan alueella oleviin hoivakoteihin. Kuva: Juha-Pekka Aaltonen

Lisäksi 4. syyskuuta klo 18 järjestetään Soivaa hoivaa -infotilaisuus Näsin salissa Seurakuntien talossa, Näsilinnankatu 26.