Uutiset 2021

15.10.2021 11.06

Aamukaste-tilaisuuteen on vielä aikaa ilmoittautua

Tampereen seurakunnat järjestää 20.11. Aamukaste-tilaisuuden Finlaysonin kirkossa. Tarjolla on mutkaton ja vaivaton tilaisuus, sillä kaikki on järjestetty valmiiksi perheiden puolesta. Aamukasteita on järjestetty Tampereella jo vuodesta 2012 ja ne ovat olleet erittäin pidettyjä.

Aamukaste-tilaisuus. Pappi ilmeilee sylivauvalle.

Kastettavaksi voi tuoda myös isomman taaperon tai koululaisen. Kasteen jälkeen seurakunta tarjoaa juhlaväelle kakkukahvit Finlaysonin palatsilla.

- Perheen tarvitsee vain ilmoittautua ennakkoon seurakuntien kotisivuilta löytyvällä sähköisellä lomakkeella ja tulla paikalle, tilaisuutta järjestävä pastori Leea Lehtonen kertoo.

Aamukasteessa lauletaan tuttuja lastenvirsiä pianolla säestettynä. Tilaisuuden kulku määrittyy sen mukaan, kuinka paljon kastettavia on ja mikä on heidän ikäjakaumansa.

Huomioon otettavaa kasteeseen liittyen:

• Alle 12-vuotiaan kastettavan toisen huoltajan on kuuluttava kirkkoon. Yli 12-vuotiaan kohdalla riittää huoltajien suostumus. Yli 15-vuotiailta edellytetään rippikoulua.
  • Kastettavalla tulee olla vähintään yksi kirkollinen kummi. Kummin tulee olla konfirmoitu ev. lut. kirkon jäsen. Jos kummin löytäminen tuottaa vaikeuksia, seurakunta voi auttaa etsinnässä.

Tiedustelut:
Asiakaspalvelusta arkisin klo 9 – 15, puh. 03 2190 705.

tai

Pastori Leea Lehtonen