Uutiset 2021

9.11.2021 12.13

Joulua vietetään tänä vuonna yhteisöllisesti Kirkkopuistossa

Vuosittainen Kirkkopuiston joulu -tapahtuma järjestetään jälleen tulevana jouluaattona, 24.12.2021. Tapahtumapaikkana on Aleksanterin kirkko ja sitä ympäröivä kirkkopuisto. OHJELMA MUUTTUNUT. Katso uusimmat tapahtumatiedot.

Piirroskuva talvisesta Pyynikin kirkkopuistosta.

Muuttuneesta ohjelmasta katso uutinen: Kirkkopuiston joulu nähdään verkossa, ruokaa jaetaan kirkolla. (23.11.2021)

Kirkkopuiston joulu –tapahtuma alkaa joulurauhan julistuksella klo 12 ja päättyy konserttiin keskiyöllä. Tapahtuma on kaikille avoin ja järjestetään yhteistyössä Nauha ry:n, Tampere Mission, Setlemennti Tampereen ja Tampereen seurakuntien kanssa.

Tapahtuman ohjelmassa on mm. hartaushetkiä, musiikkia ja Kauneimmat joululaulut –tilaisuuksia kirkossa. Tarjolla on glögiä, puuroa ja muuta jouluista syötävää. Tärkeimpänä antina järjestäjät haluavat nostaa yhteisöllisyyden kokemuksen.

Diakoniatyöntekijä Helena Vettenranta ja kappalainen Veli-Pekka Ottman, miltä tuntuu olla järjestämässä kyseistä tapahtumaa?

- Otamme kollegani Anne Jorosen kanssa tapahtumaan vastaan vapaaehtoisten ilmoittautumisia jouluntekijöiksi erilaisiin tehtäviin. Vapaaehtoisia käsiä tarvitaan moniin tehtäviin aattopäivän ja -illan aikana. Tuntuu hyvältä valmistaa joulua yhdessä vapaaehtoisten, yhteistyökumppaneiden ja työntekijöiden kanssa. On ilo kutsua kaikkia yhteiseen jouluaaton viettoon Aleksanterin kirkkoon ja pihamaalle, Vettenranta kertoo.

- Korona-aikana moni on ollut yksinäisempi kuin ennen. Toivomme, että saamme tavata toisiamme jouluna pihamaalla puuron ja glögin merkeissä ja hiljentyä kirkossa hartaushetkissä sekä jouluisen musiikin parissa. Lisäksi toivomme, että jokainen kokisi joulun ihmeen kosketusta itselleen tärkeällä tavalla, tulisi kohdatuksi ja lähtisi tapahtumasta mieli ja askel kevyempänä eteenpäin, Ottman ja Vettenranta mainitsevat.