Lapset leikkivät puiston kiipeilytelineissä ja -verkossa talvisena päivänä.

Polku X

Polku X -toiminta on suunnattu työttömille, jotka etsivät omaa ura- ja koulutuspolkuaan. Polku X:n kautta asiakas voi löytää työkokeilu- tai harjoittelupaikan yleensä Tampereen seurakuntien eri alojen tehtävissä. Työhönvalmennuksen kautta hän saa tukea omille suunnitelmilleen.

Työkokeilu ja harjoittelupaikkoja

Polku X:n kautta työkokeilu- tai harjoittelupaikkoja löytyy noin 50 henkilölle vuodessa yleensä seuraavista tehtävistä:

• Varhaiskasvatuksessa eli lasten päiväkerhoissa, avoimissa perhekerhoissa ja koululaisten iltapäiväkerhoissa.
  • Tampereen seurakuntien kiinteistöpalveluissa on mahdollisuus työkokeiluun erilaisissa avustavissa tehtävissä.

Kiinteistöpalvelut

• Tehtävät räätälöidään asiakkaan mukaan.
  • Tehtävät ovat esimerkiksi apukuskina tai vahtimestarina toimimista

Varhaiskasvatus

• Kerhoissa asiakkaan työtehtäviä voivat olla esimerkiksi avustava ohjaaminen peleissä, leikeissä ja askarteluissa. Päiväkerhoissa hän on mukana välipalan valmistamisessa ja lasten läksyissä auttamisessa

Miten pääsen mukaan?

Toimintaa koordinoi Tampereen ev.lut seurakuntien diakonian ja yhteiskuntavastuun yksikkö.

Ota yhteyttä työhönvalmentaja Kristiina Vidqvistiin, p. 040 532 0537 ja sähköposti  kristiina.vidqvist@evl.fi